bugün

entry'ler (777)

29 nisan 2018 galatasaray beşiktaş maçı

gs 1 - beşiktaş 2

at fava bekle.

ergenekon davası

son derece tarafsız ve bağımsız(!) yargımızın, yaşanan son suriye saldırısı ve akpnin abd füzelerinin yanında konumlanmasıyla birlikte yargılama(ve dahi tutuklama) sürecini başlatacağını düşündüğüm kumpas davası.

sebebi aslında çok açık,siyasal islamcılar özünde abdnin çocuklarıdır.bekleyelim görelim,dava 26 Nisan'da.

medyadaki ergenekon destekcileri

bu başlığı açan ethembaki şimdi nerede dersiniz?muhtemelen maklube yemekle meşguldür.

afrin de 5 şehit 7 yaralı

6 yaşındaki kız çocuğunu herkesin ortasında ''şehitlik'' kavramıyla özdeşleştiren siyasetçilerin,afrin operasyonu sonrası akp'nin oyları %55 oldu'' diyen yandaş gazetecilerin umrunda olmayan şehitlerimiz ve gazilerimizdir.

recep tayyip erdoğan

ahmet davutoğlu adlı stratejik deha(!) ile girdiği osmanlıcılık hayalleri,bilerek ve isteyerek,kasıtlı olarak,abd/batı bloğuyla birlikte yaptığı suriye karşıtı politikaların sonucunda afrin'de onlarca şehit vermemize,hatay-hakkari sınırlarımız boyunca pyd/pkk koridorunun oluşmasına yol açan lider.

hdp oylarıyla başkan olabilmek için çözüm sürecinde valilere ''pkkya operasyon yapmayın'' emri veren ve bunu canlı yayında itiraf eden,buna rağmen hakkında tek bir dava bile açılmayan lider.oylar %40'a düştüğü zaman açılım/ihanet süreci de sona ermişti.

şehitlerimize rahmet diliyorum.ama bir şey daha diliyorum,onu söylemeyeyim.

türkiye den abd ye menbiç teklifi

tanım: hükümet abd ile yakınlaşmaya çalışacak dediğimde seri şekilde eksileyen arkadaşları haksız çıkartmış tekliftir.

bu teklif reuters kaynaklı,ntv ve cnn'de altyazı olarak geçmeye başladı bile.

''Reuters haber ajansı, bir Türk yetkiliye dayandırdığı haberinde Kürt güçlerin Fırat Nehri'nin doğusuna çekilmesini ve bunun ardından da Menbiç'e ABD ile birlikte asker konuşlandırmayı önerdiğini bildirdi.

Yetkili, Reuters'a yaptığı açıklamada, ABD'nin bu teklifi değerlendirmeye aldığını da söyledi.

Teklifin, ABD Dışişleri Bakanı Rex Tillerson'ın Ankara ziyareti sırasında yapıldığı belirtildi.''

kaynak: http://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-43084032

bu haber ne demek? '''menbiç'te abd askeri kalmaya devam edecek,ypg de fırat'ın doğusuna çekilecek ve kabul edeceğiz'' demek.

twitter'da da yayılmaya başlar yakın zamanda.bugün aktroller büyük bir u dönüşü yapmak durumunda kalacaklar.

ab ye tam üyelik istiyoruz

tanım: bir recep tayyip erdoğan sözü.

2003 tarihli diye düşünmeyin,haber bugünün.

http://m.t24.com.tr/amp/h...k=https://t.co/ZpB6DyT2qe

<<< biz ab'ye tam üyelik istiyoruz.diğer seçenekler bizi tatmin etmez. >>>

işte bu yüzden medya faktörü çok önemli.

savaş oyunu görüntülerini afrin operasyonu görüntüleri diye yayınlamak varken kim böyle önemli bir sözü,aynı zamanda ikiyüzlü bir sözü yayınlar ki?

bu ifadenin ikiyüzlü olma sebebi açık: referandum sürecinde yürütülen 'haçlı ittifakı,nazi,pkk,fetö' vs vs. hepimiz biliyoruz bunları.

sizden daha ikiyüzlüsü gelmedi vallahi.

tanım 2: türkiye ayakta uyuyor.

akp nin 3 ay boyunca anket yapmayacak olması

tanım:akp'nin gerçekleri görmeme çabası ve onun sonucunda aldığı karar.

akp genel merkez yönetimi 'manipülasyonlar' nedeniyle 3 ay boyunca kendi elemanlarıyla anket yapmamaya/yaptırmamaya karar vermiş.

erdoğan,bu çalışmalar aktarılırken anketlere güvenmiyorum artık.bizi manipüle ediyorlar.geçmişte de oldu.yerel seçimlerde bizi nasıl yanılttıklarını gördük. dedi.

https://www.politikyol.co...-3-ay-anket-yapilmayacak/

ilginç bir durum,zira kendilerine oldukça yakın olan mak araştırma şirketi de akp+mhp ittifakı %47 civarında demişti *

düzenleme: bu %47 kararsızlar dağıtılınca oluşan oran,belirteyim.bir youtube canlı yayınında konuşulmuştu bu konu.

kemal kılıçdaroğlu

recep tayyip Erdoğan'ın tekrar chp genel başkanı seçilmesi sebebiyle tebrik telgrafı gönderdiği kişi.

muharrem ince

çok yiğit adam.

salonun ''başkan ince'' bağırmasından sonra,''istifa'' diye bağırmasından sonra genel başkan seçilemezse,tabanın isteklerine saygı duyulmazsa,chp'den hiçbir halt olmaz demektir.

20 civarında 25 şehidimiz var

Bir rte sözü.

şu sözler söyleniyor ve millilik iddiası olan biri tarafından söyleniyor. ilginç tabii.

http://www.bbc.com/turkce...haberler-turkiye-42902605

afrin harekatı hakkında sorular

tanım:hiç kimsenin sormadığı veyahut soramadığı,sorulması istenmeyen sorulardır.

bana vatan haini,terörist diyecek yazar varsa alnını karışlarım.

ülkeyi tek bir adam yönettiği için,medya,politika,meclis,yasama,yürütme,yargı,muhalefet,toplum vs. her şey elinde olduğu için,bir insanın bile soramadığı birkaç soru soracağım.

1)cumhurbaşkanlığı sözcüsü ibrahim kalın cnn international'da sunucu ile yaptığı konuşmasında sunucunun sorduğu soruya şu şekilde cevap veriyor,bunun açıklaması nedir?:

Amanpour: Son olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Başkan Trump hakkında neler hissettiğini sormak istiyorum. Hatırlarsanız Eylül ayında düzenlenen BM Genel Kurul açılışının marjında Başkan Trump, “Başkan Erdoğan benim bir arkadaşım hâline geldi. Bence şu anda tarihin herhangi bir döneminden daha yakınız” ifadelerini kullanmıştı. Özellikle şu anda Cumhurbaşkanınız bu görüşleri paylaşıyor mu?

Kalın: Açıkçası iyi bir ilişkileri var. iyi bir kimya yakaladılar. Birçok kez telefonda ve şahsen görüştüler. Ve tekrar görüşecekler. Burada liderler seviyesinde çözmek durumunda olduğumuz bazı kritik sorunlar var. Türkiye-ABD ilişkisi PKK-PYD gibi gruplar tarafından zarar verilemeyecek kadar önemli. Birlikte çalışırsak bölgede daha büyük stratejik çıkarlarımız olur. Hem bölge açısından hem bizim açımızdan hem de Amerikalılar açısından.

-----

şimdi soruyorum,bu ülke bu açıklamanın hesabını sormayacak kadar sindirildi mi,kafayı mı yediniz siz arkadaşlar?ülke savaşta diyoruz,yer gök inliyor,kıyamet kopuyor,ülkemiz ve ordumuz sınır ötesi operasyon yapıyor ve bu kadar ciddi bir durumda hala ''trump ile iyi ilişkileri var'' , ''türkiye-abd ilişkisi pkk-pyd gibi gruplar tarafından zarar verilemeyecek kadar önemli'' ''büyük stratejik çıkarlarımız'' denilebiliyor!

kardeşim,siz kafayı mı yediniz?

manyak mısınız siz?

bu terör örgütünü abd silahlandırdı,silahlandıracağını ve silahları geri çekmeyeceğini her açıklaması ile tekrarlıyor,ve sen hala abd ile stratejik çıkar goygoyu yapabiliyorsun!

/////////////////////////////////////////////////////////////////

2)ülkemize karşı tehditler var diyorsunuz.evet tehdit var,evet doğru.peki,abd'nin ''kara gücüm'' dediği ve 4900 tır silah yolladığı teröristler nerede?münbiç ve fırat'ın doğusunda!peki neden mitinglerde neden ''abd'yi yok ediyoruz,çekin askerlerinizi döveriz!'' diyoruz?

-----

bir insan sormaz mı?bir insan sözlüklerde yazmaz mı?bir insan bile televizyonlarda bunu sormaz,söylemez mi?

yahu arkadaş,afrin'de kim var?

rusya destekli terörist pyd yok mu?

kaç kişi bunlar?başbakan binali yıldırım'a göre 8000-10000 arası terörist var.bunların yanında bir tane abd askeri var mı?yok kardeşim yok.yok işte,ama bir insan da çıkıp sormuyor ki,yahu nasıl oluyor da televizyonlarda insanlar bas bas bağırarak ''abd titriyor,çıldır abd!'' diyebiliyor?bu ikinci sorunun devamını yazının sonunda getireceğim.

////////////////////////////////////////////////////////////////

3)amerika’nın eski Ankara Büyükelçisi James Jeffrey kendisine ''Türk-amerikan ilişkileri'' sorulduğunda şu cevabı verdi:

''Türkiye statükocu bir güç. Türkiye'nin bölgede istikrarı ve güvenliğine tehdit, bir dereceye kadar, PKK dahil terörden, ana unsur olarak da iran ve Rusya'dan kaynaklanıyor ve Erdoğan da bunun farkında. Suriye'de çok güçlü askeri adımlar atıyor çünkü Ruslar ve Esat ülkenin kuzeydoğusundaki ateşkesi ihlal etti. Fars yayılmacılığı olarak adlandırdığı durumdan çok endişeli. Bu da onu aslında Amerika'nın kampına itiyor. Sorun şu; Türkiye bu kampta diğer ülkelerden farklı durumda. Erdoğan'ın bir tarafı dünyaya 19'uncu yüzyıl merceğinden bakan Putin, diğer tarafı da Charles de Gaulle. O ve çoğu Türk, ABD'den ne kadar bağımsız olduklarını göstermek istiyor ama yine de ayrılmıyorlar.

Amerika IŞiD'e karşı savaşta PKK bağlantılı grubun öncülüğündeki güce destek veriyor, Türkiye buna her gün tepki gösteriyor ama bu gücü destekleyen uçaklar büyük oranda Türkiye'deki üslerden kalkıyor. Erdoğan buna her gün izin veriyor.

Rusya'dan S-400 füze savunma sistemi alıyor ama aynı zamanda NATO, Türkiye'yi Afganistan'daki çabalarımızda en kritik 4 ülkeden biri olarak görüyor. Türkiye-AB ilişkileri her zaman çukurda ama mülteci anlaşması Avrupa'nın istikrarında en önemli gelişmelerden biri. Dolayısıyla Erdoğan'ın aslında neler yaptığına bakıldığında, işbirliği açısından muazzam bir alan var.”

-----

bir medya kuruluşu bunu yayınladı mı?bu açıklama,cfr denilen bir yahudi kuruluşunda yapıldı!

açıklama ne zaman yapıldı?

16 ocak 2018!

16 ocak!

bu halkın aklıyla dalga geçiliyor.alenen,bile bile.muhalifi bile bunlara kanıyor.bunlara destek veriyor.

şimdi anladınız mı incirlik neden kapanmıyor?adamlar dalga geçiyor aslında,her şey herkesin gözünün önünde ama medya çıldırmış gibi sadece afrin harekatını yayınlıyor,abd sanki hükümet ile karşı karşıyaymış gibi,''melek hükümet,antiemperyalist hükümet'' propagandası yapılıyor.

bunu ben yemiyorum,herkes yemekte özgür.bol bol yiyebilir.

////////////////////////////////////////////////////////////////

4)trump-erdoğan görüşmesinde ntv haber sitesinden aynen alıntıdır:

Cumhurbaşkanı Erdoğan, terörle mücadele çerçevesinde PYD/YPG'ye ABD'nin silah desteğine son vermesi gerektiğine tekrar dikkati çekti.

Görüşmede, Erdoğan ve Trump, gerek Suriye meselesi gerek ikili konularda Türkiye-ABD arasındaki iş birliğini ve yakın teması sürdürme noktasında kararlı olduklarını teyit etti.

çok masum değil mi?bunu bangır bangır bağırıyor mu analizciler,

sözlük yazarlarına bir tavsiye: önümüzde,abd ile yapılan görüşmelerde,abd'nin güvenli bölge teklifi kabul edilecek.göreceğiz.bugün kabul edilmese yarın edilecek.bütün gelişmeler bunu gösteriyor ama biz cnn,habertürk ve a-haber gibi kanallarda tekrar eden ateş/bombalama görüntülerini izliyoruz.başka hiçbir şey yok!en ufak bir bilgi yok,soru yok,sorgulama yok.

medya bazı şeyleri gizliyor.şu an afrin'deki şehit haberleri de gizleniyor.göreceksiniz,bu harekatın bitiş tarihi birkaç ay olmayacaktır.ne yazık ki şehitlerimiz çok fazla olacaktır.medya yapacağı çeşitli spekülasyonlarla bunları saklayacaktır.emin olun,göreceğiz.

tesadüfe bakın:

türkiye afrin'e 30 km derinliğe kadar girmeyi planladı,abd çok yakın zamanda türkiye'ye ''30 kilometrelik(hem de bütün suriye sınırı boyunca),güvenli bölge kurma'' teklifinde bulundu!

tesadüfe bak!

türkiye afrin'e kimlerle giriyor?

esad muhalifi,suriye'yi bölmek isteyen özgür suriye ordusu.cihatçılar.abd tarafından kurulmuş,eğitilmiş bir ordu.

allah allah,ne kadar garip!

neden mi?

16 ocak 2018 tarihinde rte-gazeteci arasında geçen konuşma,aynen yazıyorum:

Gazeteci: Afrin'e ÖSO ile beraber mi girilecek?
RTE: "Tabi ki.Onlar icin veriliyor bu mücadele, bizim için değil.biz onları topraklarına sahip çıkmaları için kardeşlerimize orada yardımcı oluyoruz.''

bu metne inanmayanlar girsin araştırsın.bu konuşuldu.türkiye cumhuriyeti muz cumhuriyetine döndü diyince kızanlar var,muz cumhuriyeti bile az kalır!konuşma devamında işte ''abd nasıl kurar'' falan filan...hikaye!şu açıklama bile tek başına mehmetçiğe yazıktır,günahtır be!yazıklar olsun.

televizyon izlemeye devam ederseniz bu dört maddeyi konuşan yok,sadece aynı şeyleri papağan gibi tekrarlayan insanlar ve medya var.

bekleyelim görelim.

bana vatan haini,terörist diyecek yazar varsa alnını karışlarım.bunu yazının başında da söylemiştim.benim bir yerde fetö veya pkk/ypg/pyd'yi desteklediğimi gösterebilirseniz gider kendim teslim olurum.

uyumayı tercih ediyorsanız bu sizin tercihiniz,ama artık sosyal medya,twitter denen mecralar var.buralarda ufacık bir araştırma ile bu bilgileri elde edebiliyorsunuz.çok beğendiğiniz 'muhalif' medya gerçekte abd ile yakın olduğumuzu,samimiyet ve gülücüklü pozlar verdiğimizi söyleyebiliyor mu?söyleyemez!çünkü herkes söylemeye korkuyor,söyleyen olursa vatan haini damgası yer,bu kadar basit bunun herkes farkında.ama konuşulamıyor,konuşulacak gibi de görünmüyor ne yazık ki.olan bu kirli hesaplar altında can veren şehitlerimize olacak,türk ordusuna olacak,ona yanıyorum.asla ve asla,dünün pkklısı,fetöcüsü,abd uşağı olanlara inanmıyorum,asla da inanmayacağım.onları obama kandırmaya devam edebilir. (bkz: obama bizi kandırdı)

recep tayyip erdoğan

halife olma hayali kuran, bölge politikalarımızı abd ile yürütmek istiyoruz diyen türkiye cumhuriyeti cumhurbaşkanı,her şeyi ve türkiye'yi kendine öyle ya da böyle bağlamış kişi.

halkına yalan üreten bir lider.abd ye karşı olma edebiyatı yapıp,her gün incirlik'ten ypg terör örgütüne yardım ve silah gönderilmesine izin veren insan.kanıt mı?

"erdoğan’ın bir tarafı dünyaya 19’uncu yüzyıl merceğinden bakan putin, diğer tarafı da charles de gaulle. o ve çoğu türk, abd’den ne kadar bağımsız olduklarını göstermek istiyor ama yine de ayrılmıyorlar. amerika ışid’e karşı savaşta pkk bağlantılı grubun öncülüğündeki güce destek veriyor, türkiye buna her gün tepki gösteriyor ama bu gücü destekleyen uçaklar büyük oranda türkiye’deki üslerden kalkıyor. erdoğan buna her gün izin veriyor. rusya’dan s400 füze savunma sistemi alıyor ama aynı zamanda nato, türkiye’yi afganistan’daki çabalarımızda en kritik 4 ülkeden biri olarak görüyor. türkiye-ab ilişkileri her zaman çukurda ama mülteci anlaşması avrupa’nın istikrarında en önemli gelişmelerden biri. dolayısıyla erdoğan’ın aslında neler yaptığına bakıldığında, işbirliği açısından muazzam bir alan var.”

kim bunu söyleyen?eski ankara büyükelçicisi james jeffrey.

nerede söylendi?yahudilerin en önemli kuruluşlarından birinde,cfr.

türk-amerikan ilişkileri böyle bir adama soruluyor ve bu cevap alınıyor. bu sözleri veren bir medya kuruluşu,birkaç sosyal medya sitesi hariç hiçbir yer yok.

yorumu size bırakıyorum.eğer operasyon samimiyetle yapılıyorsa destekliyorum.fakat durum tam tersi ise büyük bir aldatmaca var. bana terörist diyecek olanlara tek bir cevap bile vermeye niyetim yok.

pkk silah bırakırsa barış süreci gündeme gelebilir

yargılanacağınız günleri görmeden ölmeye hiç niyetim yok.

tanım:rezillik

16 nisan 2017 1 kasım 2015 detaylı karşılaştırma

tanım: 1 kasım 2015 ve 16 nisan 2017 seçimlerinin detaylı karşılaştırılmasının yapılmasıdır.

dipnot:akp,chp,mhp ve hdp dışındaki diğer partilerin bbp hariç(ki bbp seçmeninden de hayır verenlerin olduğu gerçeği de var) hayır cephesinde olduğu kabul edilmiştir,%0,2-%0,3 civarında olan bbp oyları ihmal edilmiştir.

dipnot 2:şimdilik 16 ilin karşılaştırması girilmiştir,daha sonra geriye kalan iller de eklenecektir.

illeri tek tek karşılaştıracağız,oylar nereye gitmiş,nereye gelmiş hepsini tek tek inceleyelim.

-----------------------------------

adana 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %37,3
chp: %29,4
mhp: %19,3
hdp: %11,9
diğer: %2

adana 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %41,9
hayır: %58,1

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %37,3 + %19,3 ile %56,6'lık bir evet cephesi olduğunu,%44,4'lük bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

çıkan sonuçta evet cephesinin %14,7'lik bir oy kaybının olduğunu görüyoruz.bu kaybın sebebi yüksek oranda mhp seçmeni.

----------------------------------

adıyaman 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %69,1
chp:%11,4
mhp: %3,1
hdp: %14,3
diğer: %2,1

adıyaman 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %69,8
hayır: %30,2

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %69,1 + %3,1 ile %72,2'lik bir evet cephesi olduğunu,%27,8'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

çıkan sonuçta evet cephesinin %2,4'lük bir oy kaybının olduğu görülüyor.bu kaybın da yine mhp seçmeninden geldiğini düşünüyorum.kayıp az,ama kayıp kayıptır.

--------------------------------

afyonkarahisar 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %63,2
chp: %16,2
mhp: %16,7
hdp: %1
diğer: %2,8

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %63,2 + % 16,7 ile %79,9'luk bir evet cephesi olduğunu,%20,1'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

afyonkarahisar 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %64,6
hayır: %35,4

çıkan sonuçta evet cephesinin %15,3'lük bir oy kaybı olduğu görülüyor.illerin %80'inde olduğu gibi bu kayıp da mhp seçmeninden kaynaklı.

------------------------------

ağrı 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %27,7
chp: %1,7
mhp: %1,7
hdp: %66,8
diğer: %2

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %27,7 + %1,7 ile %29,4'lük bir evet cephesi olduğunu,%70,6'lık bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

ağrı 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %43,1
hayır: %56,9

çıkan sonuçta evet cephesinin %13,7'lik bir oy kazancı olduğu görülüyor.burada muhafazakar hdp seçmeninin oyu etkili olmuş.evet oyunun kazancı olduğu ilk il.

--------------------------------

aksaray 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %71,2
chp:%7,6
mhp: %17,8
hdp: %1,2
diğer: %2,2

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %71,2 + %17,8 ile %89'luk bir evet cephesi olduğunu,%11'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

aksaray 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %75,6
hayır: %24,4

çıkan sonuçta evet cephesinin %13,4'lük bir oy kaybı olduğu görülüyor.bu sonuç yine büyük oranda mhp seçmeninin etkisinden kaynaklanıyor.

--------------------------------

amasya 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %51,7
chp: %24,3
mhp: %20,2
hdp: %1,3
diğer: %2,6

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %51,7 + %20,2 ile %71,9'luk bir evet cephesi olduğunu,%28,1'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

amasya 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %56,3
hayır: %43,7

çıkan sonuçta evet cephesinin %15,6'lık bir oy kaybı olduğu görülüyor.mhp seçmeninin etkisi.

-------------------------------

ankara 1 kasım 2015 referandumu:

akp: %49
chp: %30,4
mhp: %14
hdp: %4,4
diğer: %2,2

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %49 + %14 ile %63'lük bir evet cephesi,%37'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

ankara 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %48,9
hayır: %51,1

çıkan sonuçta evet cephesinin %14,1'lik bir oy kaybı olduğu görülüyor.diğer partilerin ve akp-chp-hdp arasında gidip gelen evet/hayır oranları göz ardı edildiğinde,ankara'da mhp seçmeni blok olarak hayır cephesine(belki %1 evet firesiyle) kaydığını görüyoruz.ankara gibi önemli bir şehirde,kritik bir sonuç.

-------------------------------

antalya 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %41,7
chp: %32,8
mhp: %17,3
hdp: %5,9
diğer: %2,2

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %41,7 + %17,3 ile %59'luk bir evet cephesi,%41'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

antalya 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %40,9
hayır: %59,1

çıkan sonuçta evet cephesinin %18,1'lik bir oy kaybı olduğu görülüyor.burada önemli bir tahlil gözüküyor,mhp seçmeninin tamamı hayır verdiği kabul edildiği zaman bile %0,8'lik bir fire gözüküyor.yaklaşık %1 akp oyu hayır cephesine gitmiş.akp'nin hayır bloğuna az da olsa oyunun kaydığı şehirlerden ilki antalya.

-------------------------------

ardahan 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %37
chp: %28,7
mhp: %8,8
hdp: %22,1
diğer: %3,4

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %37 + %8,8 ile %45,8'lik bir evet cephesi,%54,2'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

ardahan 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %44,4
hayır: %55,6

çıkan sonuçta evet cephesinin %1,4'lük bir oy kaybı yaşadığı görülüyor.burada mhp seçmeni yüksek oranda evet bloğunda oyunu kullanmış,dolayısıyla evet cephesinin oy kaybının en az olduğu illerden biri ardahan olmuş.yine de %1,4'lük bir oy kaybı olduğunun altını çizelim.

--------------------------------

artvin 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %45,5
chp: %34,9
mhp: %13,3
hdp: %2,5
diğer: %3,8

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %45,5 + %13,3 ile %58,8'lik bir evet cephesi,%41,2'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

artvin 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %46,9
hayır: %53,1

çıkan sonuçta evet cephesinin %11,9'luk bir oy kaybı yaşadığı görülüyor.mhp seçmeninin etkisi.

--------------------------------

aydın 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %34,4
chp: %40,2
mhp: %15,5
hdp: %7,3
diğer: %2,6

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %34,4 + %15,5 ile %49,9'luk bir evet cephesi,%50,1'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

aydın 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %35,7
hayır: %64,3

çıkan sonuçta evet cephesinin %14,2'lik bir oy kaybı yaşadığı görülüyor.burada da mhp seçmeninin etkisi çok büyük.

--------------------------------

balıkesir 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %45,8
chp: %34,1
mhp: %14,6
hdp: %2,7
diğer: %2,7

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %45,8 + %14,6 ile %60,4'lük bir evet cephesi,%39,6'lık bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

balıkesir 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %45,5
hayır: %54,5

çıkan sonuçta evet cephesinin %14,9'luk bir oy kaybı olduğu görülüyor.burada da bir tahlil yapalım.mhp seçmeninin tamamı hayır bloğunda bulunmuş olarak kabul edildiğinde bile,akp'den %0,3'lük de olsa hayır bloğuna oy kayması olduğu görülüyor.az da olsa akp'de hayır bloğuna kayma olan,ankaradan sonra ikinci şehir.

-----------------------------

bartın 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %53,4
chp: %29,8
mhp: %10,3
hdp: %1,3
diğer: %5,2

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %53,4 + %10,3 ile %60,7'lik bir evet cephesi,%39,3'lük bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

bartın 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %56
hayır: %44

çıkan sonuçta evet cephesinin %4,7'lik bir oy kaybı olduğu görülüyor.bu kaybın büyük çoğunluğu yine mhp seçmeninin hayır bloğuna kaymasından kaynaklanıyor.

----------------------------

batman 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %29,1
chp: %1,6
mhp: %0,8
hdp: %66,8
diğer: %1,6

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %29,1 + %0,8 ile %29,9'luk bir evet cephesi,%71,1'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

batman 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %36,5
hayır: %63,5

çıkan sonuçta evet cephesinin %6,6'lık bir oy kazancı olduğu görülüyor.bu kazancın varlığı yine muhafazakar hdp seçmeninden kaynaklanıyor.evet cephesinin oy kazancı olduğu ikinci şehir.

-----------------------------

bayburt 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %72,9
chp: %2,4
mhp: %20,7
hdp: %1,1
diğer: %2,9

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %72,9 + %20,7 ile %93,6'lık bir evet cephesi,%6,4'lük bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

bayburt 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %81,7
hayır: %18,3

çıkan sonuçta evet cephesinin %11,9'luk bir oy kaybı olduğu görülüyor.mhp cephesi burada evet ve hayır bloğuna yarı yarıya dağılmış diyebiliriz.

---------------------------

bilecik 1 kasım 2015 seçimleri:

akp: %46,4
chp: %33,4
mhp: %13,9
hdp: %2,9
diğer: %3,4

1 kasım için evet cephesine baktığımız zaman %46,4 + %13,9 ile %60,3'lük bir evet cephesi,%39,7'lik bir hayır cephesi olduğunu görüyoruz.

bilecik 16 nisan 2017 referandumu:

evet: %48,9
hayır: %51,1

çıkan sonuçta evet cephesinin %11,4'lük bir oy kaybı olduğu görülüyor.mhp cephesi %80-85 oranında hayır bloğuna kaymış gibi görünüyor.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

evet,türkiye geneli ilk 16 ilin detaylı karşılaştırması bu şekilde.kalan 65 de yolda,her gün 15-16 il.

iyi parti

aktroller burayı bastığına göre,ilk seçimde oyumu vereceğim parti.

oy oranı %14-15 bandında başlayacak,zamanla yükselir mi yükselmez mi onu zaman gösterecek.2019'da editlerim burayı.

yinekandırmışlaryetişin

Cumhurbaşkanı recep tayyip Erdoğan'ın IKBY referandumu için "Biz son ana Barzani'nin böyle bir yanlışa düşeceğine ihtimal vermedik.Demek ki yanılmışız." sözlerinden sonra Twitter'da gündemde üst sıralarda yer alan hashtag.

en iyi dizi karakteri

Gregory House bu. Evet evet,aynen Gregory House.

4.sezonundan sonra güncel olarak izlediğim dizidir house md.

kanımca hiçbir dizi karakteri bu kadar özgün ve "sarcastic" olamayacaktır.

seni seviyoruz Gregory House,seni seviyoruz Hugh Laurie.

evrim i müfredattan çıkaran 3 ülke

Twitter'da #AtatürkOrmanÇiftliği hashtaginin #EvrimciTesadufeTapar hashtagi altında kaldığı ülke, bu üç ülkeden biridir.

solcu biri ile evlenmek

80 lerden kalma bir Amerikan artığı beyanı. Sağ sol yok artık, ne kadar gerizekalı bir anlayış bu anlamıyorum ki.